söndag 5 oktober 2008

Höstmys blir julmys

Damernas Värld damp ned i brevlådan härom dagen; trevlig överraskning, jag visste inte att jag är prenumerant... (blir nästan lite stressad eftersom jag fick för mig att köpa Elle i butik bara någon dag tidigare... mycket att läsa!). Med tidningen låg ett följeblad om att nästa nummer - julnumret - skulle innehålla en liten julklapp till alla läsare, men att man skulle behöva betala extra porto om man som prenumerant ville ha gåvan på posten.

Även om jag gillar allt i presentväg, så tänker jag naturligtvis inte betala något extra. Vad som däremot gladde mig var pratet om "julnummer" och "julklappar". Hösten är ju en win-win-årstid; är det uppehåll kan man gå promenad och njuta av de färgskiftande trädens prakt och om det regnar så är det bara att sitta inne och tända ljus och dricka te. Dessutom är hösten en enda lång upptakt inför julmyset. Höstmys övergår i julmys, helt enkelt!

Just nu smattrar regnet mot fönsterrutorna och följaktligen är det innehöstalternativet som gäller (eller - jag hade nog suttit inne i vilket fall, eftersom jag äter frukost... mitt antal sömntimmar den här helgen har nog slagit alla rekord...).

Det finns planer på jobb senare i dag. Men än så länge är det mys som gäller :)

, ,

Inga kommentarer: