torsdag 16 oktober 2008

Jag är kär...

Fördelen med att vara på utbildningar och annat offshore, är att man inte sitter kvar och ugglar på jobbet halva kvällen och missar alla roliga affärers öppettider.

So You på Linnégatan är ett bra exempel. Fina kläder, men framför allt brukar de ha väskor från Jamin Puech, fina som små konstverk. Tyvärr hade de inte fått in någon höstkollektion från JP, men i stället föll min blick på en liten rödmetallic rund lackväska från Viktor & Rolf.

Det var bara kärlek vid första ögonkastet! Det stod mitt namn på den. Billig? Nej, men väskor har inget pris, de är ju som vänner för livet (det där lät tragiskt; jag har faktiskt mänskliga vänner. Också). Dessutom handlar ju jag på ÖB och PrisXtra och då tjänar jag ju hur mycket pengar som helst. Ja, när jag tänker efter så självfinansieras mitt hushåll i princip eftersom jag kompenserar mina dyra vanor med att göra en massa fynd på ÖB. Jag borde för övrigt få ekonomipriset till Nobels minne för den slutsatsen.

Impulshandlar gör MiaLotta emellertid faktiskt inte (eller jo, ibland, men bara när det råder undantagstillstånd), så rödisen står kvar i butiken...

, , ,

Inga kommentarer: