onsdag 1 oktober 2008

Första dagen!

Så var första dagen på nya jobbet avklarad! Ett möte, en lunch med en annan stackars nyanställd som var lite mindre bekant med den här arbetsplatsen än jag (B och I skulle egentligen introducera och välkomna honom med en lunch, men eftersom de blev fast i möte, så fick han och jag ta en intim och mysig lunch på tu man hand...), och resten praktikaliteter. Det ska nog bli bra, det här!

Känner mig nöjd med valet av "första-dagen-på-jobbet-klädseln" (noteras för att undvärderas till nästa jobbyte...); blev Anna-Holtbladskjorta och jeans. Relativt business, men inte för seriöst (vore att ge fel intryck, liksom). Miranda får vara provdocka (är ju förvisso precis vad hon är...); själv har jag hoppat i juicyn.

Än mer nöjd är jag med mina nya naglar! För första gången gjorde jag en nagelförlängning i morse. Mamma frågade om det var ett villkor för att få börja, och på sätt och vis stämmer det. B klagade en gång på mina korta omålade naglar för ett tag sedan, så jag tyckte det var lika bra att lyda. Lägg särskilt märke till den lilla stenen på ringfingernageln :)

, , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fina naglarna blev, kanske ocksa ska fixa!