söndag 19 oktober 2008

Ovanliga saker

Det har hänt ett antal ovanliga saker i dag:

* klockan är snart 19:30 och jag har inte druckit en enda kopp kaffe under hela dagen. Var inte så sugen när jag åt frukost (vilket var runt 14-tiden i och för sig...) och sedan har jag glömt bort det. Nog för att jag dricker mindre kaffe under helgen, jämfört med i veckorna, då det minst blir en två-tre koppar, men ändå... Det här kanske är ett första steg mot en sundare livsstil?

* var ute på en rejäl långpromenad på Djurgården under eftermiddagen. Jag gillar ju att gå i skogen, så jag slipper autostradan längs vattnet och trängas med alla lattemammor. Helt plötsligt brakar det till och ett rådjur springer iväg. I Stockolms innerstad (får man väl ändå kalla det). Det hade jag inte väntat mig.

* under min hurtiga Djurgårdspromenad fick jag för mig att jag skulle köra på tipsen i min träningsbok om att se bra ut naken: man ska få upp flåset genom att jogga en minut, sedan gå i nio minuter och sedan upprepa detta ett antal gånger. Efter en vecka kan man sedan öka på med två minuters spring och åtta gång, osv. Jag började springa, men när timern ringde kände jag mig inte trött. Jag fortsatte att springa och sprang sedan i flera minuter (ja, det låter skrattretande, men jag har inte joggat sedan jag tvingades ut i löpspåret på skolgympan. Ja, i och för sig inte då heller, för jag och K brukade smita och gå på stan i stället...).

Förunderligt och märkligt.

, , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur känns det idag? Träningsvärk?

MiaLotta sa...

Nänä, jag har så bra löparskor :)