onsdag 15 oktober 2008

Risk och diskhandskar


Jag har varit på utbildning i riskhantering i dag. Känner mig alltid lika viktig när jag sitter i ett konferensrum och äter gratiskakor. Som en bonus var innehållet också riktigt bra (ja, även innehållet i utbildningen...).

Nu är jag dock hemma och ser att diskberget har blivit en aning för högt. Eftersom jag är en person som har svårt att leva mitt liv utan gummihandskar (det där lät konstigt - konstigare än det faktiskt är - men jag har aldrig hävdat att jag är normal), så trodde jag först att jag stod inför en smärre katastrof när jag upptäckte ett hål på högerhandsken.

Likväl, ibland är jag mer förutseende än jag själv förstår och hittade till min glädje faktiskt ett par extra i städskåpet. Smart som jag är bytte jag naturligtvis bara ut den trasiga handsken; helt onödigt att slänga den hela vänsterhandsken och på så sätt hedgar jag risken (riskhanteringskurs i dag) stå utan gummihandskar bara för att en vänsterhandske gått sönder. Dessutom blev det i det här fallet en riktigt trevlig färgkombination.

Nu återstår bara att ta tag i diskeländet...

,

Inga kommentarer: