tisdag 30 september 2008

Morgondagens klädsel...

Jag påbörjar alltså nytt jobb i morgon. Den givna frågan är: Vad ska jag ha på mig? Även om jag både jobbat och sprungit omkring på det där kontoret ett bra tag nu, är det ändå viktigt med första dagens klädsel. Det ska liksom bli bra från början.

När jag började på Nordea för tre år sedan minns jag att jag hade svart- och vitrandiga byxor, svart kavaj (var noga med att ha udda kavaj eftersom jag inte riktigt visste hur strikt klädsel jag förväntades ha), svarta skor som jag panikhandlat föregående dag, och så min svarta Longchamp med beiga detaljer till (vart tog den väskan vägen sedan? Mamma? AK?).

Ett och ett halvt år senare påbörjade jag min Front-era i svarta byxor (dock inte jeans, eftersom jag inte visste om det var ok eller inte), svart jacka som man knyter ihop fram, min röda jordgubbsklocka om halsen (ja, wanna-be från Marc Jacobs modell), de röda Perthistövlarna och så Baysy förstås.

Hm, ett återkommande tema är svart...

Ja, får fundera över natten (säkraste sättet att somna på en gång). Chloé blir väsksällskap i alla fall; stor och rymlig, liksom. Hela livet får plats däri :)

,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma

Anonym sa...

Lycka till Basta du!