fredag 12 september 2008

Fredagsstämning

Hade tänkt ta mig ned i gymmet för att träna lite (även i dag - min sadist får tycka vad han vill om min svaga kropp!), men inser att tiden är knapp... Måste hämta ut böcker som jag beställt och sedan hinna hem, lämna böckerna och eventuellt piffa till mig lite.

Blir dock en lugn kväll. Möte i morgon förmiddag och framför allt kommer K i kväll! Runt midnatt ska jag möta henne vid Cityterminalen och sedan blir det hem och äta leverpastejsmackor och cheesecake (ja, inte samtidigt, dock...).

Eftersom det blivit en liten tradition att jag lägger upp låten som för tillfället härjar i mitt huvud på fredag, så fortsätter jag i samma anda. Dagens låtval är den slagdänga (ok, nu låter det som att jag var ung på 60-talet) som jag och K rockade till -95. Brainpool spelade den på invigningen av friidrotts-VM i Göteborg och vi tog den direkt till våra hjärtan. Två år senare spelades den fortfarande respektive dag innan vi fyllde 16 (lyssna på texten!).

Så här är den - i mitt hus kommer den definitivt spelas i kväll!



, ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja de där var verkligen en gammal goding :) Har jag inte hört på jätte länge men väcker många minnen från Öret tiden :)

Anonym sa...

Vad kopte du for bocker?