lördag 6 september 2008

AW och kärleksgunga

Lördag morgon (nåja...) med långfrukost. Nej, ok, jag har faktiskt varit vaken rätt länge, men så fastnade jag framför TV:n och sedan med att skypa med min kompis Arron i Australien.

Nu har jag i alla fall fått lite mat i magen och övervägen en kort powerwalk i regnet innan A kommer.

Gårdagen var trevlig och delvis hysteriskt annorlunda. Mötte upp AKJ med Swedbankkollegor på Clarion vid Skanstull. Har faktiskt aldrig varit där, men både mat och dryck smakade bra, och stället var på det hela taget trevligt.

Kvällens "annorlunda " del kom in i bilden när Carl messade och skrev att vi skulle bege oss till Mariatorget för att förfesta med honom och hans kollegor. Jaja, AW som AW, tyckte vi och begav oss dit. Förutom att vi råkade rakt in i en svensexa, vars stackars offer ville visa oss en råtta i en skokartong, så hittade vi adressen och ringde på.

Carl öppnade, väste snabbt något om att "det är lite udda människor här", varpå en tydlig doft av rökelse trängde sig fram. Lägenhetens värd kom fram och hälsade oss välkomna och helt i enlighet med rökelsen, så var han iklädd något som påminde mig om en körkåpa.

Själva lägenheten visade sig vara en magnifik takvåning på 81kvm, som dock var inredd på litet... eh... personligt sätt. En stor jacuzzi i det enda stora rummet vardagsrummet, strax bredvid en ogeneread kärleksgunga och så fönster in till toaletten.

Tja, alla har olika smak. Det viktigaste var att stämningen var god och att festdeltagarna var riktigt galna och roliga.

, , ,

Inga kommentarer: