tisdag 30 september 2008

Mer avskedspresenter


Mina armar är som gelé. Dels på grund av träning, och dels efter att jag har burit hem mitt nya ComHem-modem, ett par stövlar som jag förstärkt klacken på, och så alla gulliga presenter som jag fått i dag.

Nämnda boken och champagnen, och sedan en liten påse från JohLil och MarRho (tack än en gång! :)) med ett paket Annas Pepparkakor, en påse röd quinoa, en haloumiost och ett presentkort från Apoteket.

* pepparkakorna för att jag ofta dricker kanelte, vilket får JohLil att tänka på pepparkakor, vilket medför att hon börjar prata om doften från fabriken där Annas Pepparkakor tillverkas (hon bor precis i närheten), och det hela slutar med att vi båda blir sugna på pepparkakor.

* röd quinoa för att mina matlådor i princip undantagslöst innehåller quinoa i någon form (jamen, det är svårt att misslyckas med - de första 10 gångerna brändes det förvisso alltid vid, men även då kunde man ju använda det övre lagret -och jag tycker fortfarande att det är gott). Eftersom jag följaktligen kan liknas vid något av en quinoaexpert, så frågade JohLil mig en dag om jag testat röd quinoa. Nej, det hade jag ju inte, och sedan har jag bara glömt bort att slå slag i saken.

Hädanefter kommer mina quinoaexperiment inbegripa exotiskt röd quinoa.

* haloumiost för att jag numera äter haloumiost igen. Eller kanske för att jag ett tag inte åt haloumiost... T-Jarlen hade en gång extrapris på en 850g-förpackning. Min första tanke var: haloumi är hur gott som helst och billigt är lika med bra.

Det som var mindre bra var att det bara var de första 500 grammen som var goda... Men det är passé nu.

* presentkortet på Apoteket för att... äh, kommentar överflödig...

Vad mer kan man behöva?

, , , ,

Inga kommentarer: