torsdag 4 september 2008

Jag och träning, del 3


Jo, måste ju uppdatera min tränings-följetong. Var hos min (o)vän sjukgymnasten i dag igen (har verkar ju se mitt fall som akut, varför vi ses flera gånger i veckan...) för att kontrollerat att jag gjorde mina övningar rätt. Jodå, jag fick nog godkänt och han sträckte sig till att säga att folk faktiskt kan ha värre problem än jag.

Jag ska naturligtvis på återbesök nästa vecka, och då ska han ha satt ihop ett rehabprogram till mig. Jag antar att gruppträningen i PRO blir nästa steg.

Jag borde fan kräva handikappsintyg för att åtminstone få något för mitt lidande!!

Nu blir det dock en liten promenad till mataffären (där borde jag väl inte kunna göra något fel??). Heelsen har åkt av och i stället har fossingarna fått på sig mina gamla guldsneakers. De håller knappt ihop och jag har burit de runt halva jordklotet, men de är still going strong (ja, troligtvis inte enligt sjukgymnasten; han skulle säkerligen ha en hel del åsikter om ett par fyra år gamla sneakers, som främst tillverkats för att se snygga ut...).

, ,

Inga kommentarer: