torsdag 18 september 2008

Problemet handskar

Nu är det verkligen höst! Och jag måste köpa nya handskar. Som jag alltid tjatar om, så är mina händer och fötter otroligt känsliga kroppsdelar, vilka verkligen måste tas väl omhand. För att undvika narig hud är jag därför noga med handskar och fetare handkräm när höstmörkret börjar sänka sig.

I veckan var det så dags att plocka fram hösthandskarna (inte direkt något jag gjorde förutseende, utan snarare så att jag frenetiskt raffsade runt i sjal- och handsklådan...) - och vad finner jag?? Jo, i stället för två enskilda handskar av samma modell och fabrikat, men sydda för olika händer, så hittar jag i stället två enskilda handskar av olika modell och fabrikat, som är sydda för samma hand...

Nu kan jag emellertid inte gå omkring i denna fula handskkombination. Måste köpa nya. Någon gång.

,

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte så varje höst?