onsdag 3 september 2008

112 dagar till julafton

Nu när sommaren med besked är över, har jag börjat se fram emot jul (ja, och däremellan mysiga höstpromenader bland färgade löv, varvat med god äppelpaj, förstås). En idé jag har fått är att göra min alldeles egna chokladkalender (någon sådan fick nämligen inte förekomma i min torftiga uppväxt; mamma yrade något om att chokladen var gammal och äcklig...). Jag tänker mig en till ett par chokladrutor per dag, och jag tänker börja redan nu :)

Något annat som får mig att längta till jul är alla julsånger (och jag märker att jag låter precis som Bengt Feldreich när han pratar om det trevliga i att få julkort under Kalle Anka). Jag måste hitta en kör att gå med i igen. Diskuterade det hela med Hanna i måndags, och vi var helt överens om att den gamla kören är tråkig, och att det nu är hög tid att hitta en ny.

Till och med de jular då jag varit på Hawaii och i Singapore har jag varit med i körer och sjungit julsånger, och jag tänker fasen inte gå miste om det nu när jag sitter här i Stockholm!

... och jag ska hålla mig ifrån att lägga in något YouTube-klipp med "Hark the Harolds"... men jag tänker lyssna ändå :)

, , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Har ar det forfarande sommar! :-) jag har kjol och t-shirt och ac:n ar pa for fullt har pa kontoret. (Ja inte pa mitt rum forstas - jag har alldeles for miljoangest for det!) Men jag haller med om det har med julsanger och kor. Jag ska ocksa ga med i en nar jag aker till DC!