tisdag 2 september 2008

Inget internet!

Har bytt internetleverantör och eftersom jag aldrig är förutseende, så har jag inte lyckats installera det nya modemet i förväg. Nejdå, i går kväll upptäckte jag att uppkopplingen inte fungerade och insåg efter ett tag att mitt förra abonnemang ju faktiskt skulle upphöra den 31 augusti.

Nåväl, försökte plocka fram min ingenjörssida - som oftast ligger väl dold - och försökte leta reda på det nya modemet från ComHem. Modemet och diverse sladdar hittade jag undanlagda (det var emellertid fler än som omnämndes i bruksanvisningen, så jag behöver nog se över utrustningen igen...)och började försöka reda ut vad det var som behövde göras.

Fick ihop det mesta, men lyckades inte ens med våld få in antennkabeln i TV-uttaget! Kabeln var gängad, vilket inte uttaget var... Konsulterade pappa och fick svaret att jag borde ha ett mediauttag, "Tre hål i väggen". Jaha, det har då inte jag sett! Måste hem och leta, annars blir det till att ringa ComHem för att komma och installera den där förbannade kontakten.

Och det kommer väl ta tio år. Från det att jag kommit mig för att ringa. Mitt hem är numera en internetfri zon :(

, ,

Inga kommentarer: