fredag 25 juli 2008

Att komma ut ur garderoben

I kväll gör AK och Marbe återintåg i Gullungebyn. Detta kommer nog inte störa friden alltför mycket, men däremot kan det bli diskussion om sovplatserna.

Jag har de senaste nätterna tillbringat min nattvila i en ombyggd garderob på övervåningen. Detta rum är litet och mysigt, med snetak och stjärntapeter - ja, det har precis allt jag behöver.

Eftersom det dessutom finns två "tvåbäddsrum" och så garderoben, anser jag mig ha första tjing på det så kallade enkelrummet. Det råder emellertid delade meningar om detta, då AK och Marbe verkar trivas lite för bra under stjärntapeterna och har knyckt rummet före mig ett antal gånger.

Nåväl, tills i kväll har jag barikaderat mig. Jag tänker inte komma ut ur garderoben ;)

,

1 kommentar:

Anonym sa...

det är min säng!