fredag 18 juli 2008

Vill ha semester. Nu.

Sååååå segt att sitta på jobbet. Har inget att göra; allt är avslutat och det är ingen idé att börja på något nytt.

Om 2½ h bär det av till Gullungebyn för en veckas kontemplation (nåja, nästan i alla fall). 5½ h kommer jag sitta på ett svettigt tåg (inkl en timmes väntan i Karlstad - vad gör man i Karlstad en fredagkväll? Någon som har tips?) och har därför laddat upp med snask, böcker och tidningar (prenumererar visst på fler än jag själv har koll på...).

Jag har försökt styra min bokning så att jag ska slippa lekvagnen, där alla ungar lever rövare. Jo, jag har hamnat där ett antal gånger och det är snudd på att jag redan bestämt mig för att aldrig skaffa egna knodds. En kompis till mig säger att man inte ska säga "ungar", utan "barn". "Ungar" säger man om djur och möjligtvis som skällsord till "barn".

Jag vidhåller att det är ungar som lever rövare i lekvagnen. Skitungar.

, ,

Inga kommentarer: