fredag 25 juli 2008

Sola och bada


Ett dopp i Råvarpen har det blivit även i dag.

Jag och mamma beslöt oss för att cykla ned till sjön; en sträcka på runt 2km. Jag måste säga att det tog på krafterna att ta sig fram genom det kuperade landskapet - i synnerhet som de två gamla cyklar som fanns att tillgå kunde erbjuda 1) en cykel med en endast en växel (läs: trampa som en idiot) eller 2) en cykel som en gång i tiden varit treväxlad, men som numera har fastnat på trean (läs: försök trampa som en idiot).

Nåväl, svettiga och badsugna kom vi till slut fram. Jag, med min bleka lekamen, började smörja in mig med solskyddsfaktor, varpå min mor - som tillhör den generation som gladeligen balsamerade sig i UV-tilldragande sololja när det begav sig - utbrister: "Nej, men vad gör du?? Ska du hålla på sådär kan vi ju lika gärna åka hem igen...".

Det blev två dopp och en liten stund i solen innan vi trampade hem.

Och jag känner att det hettar på ryggen :(

,

Inga kommentarer: