torsdag 17 juli 2008

Städning

En bra sak med att få besök relativt ofta, är att det blir städat relativt ofta (däremellan är min lägenhet bortom Rent Hus; sedan stiger dock hygienkurvan exponentiellt).

En annan bra sak med att få besök är förstås själva besöket, men den poängen missar jag denna gång. K med pojkvän kommer från London för att fira K:s mormor som fyller 80år, men eftersom jag beger mig till Gullungebyn för en veckas grönbete (och troligtvis även hårt arbete...) i morgon får K & Co husera på egen hand.

Det är en bra sak att ha städat men en dålig (eller snarare tråkig) sak att städa.

Bara att sätta igång.

, ,



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag haller helt med. Har skjutit pa det i veckor nu, men iom att jag aker ivag pa semester pa fredag och sedan kommer tillbaka till Chisinau tillsammans med Jonas, sa finns det nog ingen atervando den har helgen... Puh! Fast vi far tanka att det ar tur att vi bor litet! i DC kommer det har nog att out-sourcas for min del; 65-timmars arbetsveckor och 100 resdagar om aret kanns som en bra ursakt!

MiaLotta sa...

Det är det ju definitivt! Dessutom skapar du arbetstillfällen :)