onsdag 16 juli 2008

Hänga på bolaget i träningskläder...

Så har man varit nyttig och hängt på gymmet igen. Ja, med tanke på helgens äventyr och leverne, så fanns det väl ett visst behov. Likväl känns det alltid lite bra att gå omkring med ömma muskler (eller vad nu det här som omger benen kallas...). Kände mig så nyttig att jag bara var tvungen att sätta i mig en massa choklad när jag kom hem.

Gymmet stänger tidigare nu på sommaren, och eftersom jag förstås var där så sent som möjligt, bestämde jag mig för att duscha hemma (ett iofs rätt så trevligt alternativ jämfört med en dusch, där 50 andra stått och spritt fotsvamp under dagen...).

Jag började med trötta steg släpa mig mot t-banan när jag insåg att jag behövde gå till systemet för att köpa rosa skumpa (tyvärr inte till mig själv, utan som present).

Iklädd träningskläder och med svetten fortfarande rinnande i pannan, trängde jag mig fram bland kostymnissar, alkisar och annat löst folk och ryckte åt mig mina två flaskor rosa Lanson.

Trots det breda spektrum av personligheter inne på Stockholms största systembolag, så tror jag ändå att jag stack ut mest...

, ,

Inga kommentarer: