tisdag 22 juli 2008

Problemet med stegräknare

Inte för att jag direkt befinner mig på något träningsläger, men den fysiska aktiviteten har inte direkt prioriterats sedan jag kom hit. Något som fått mig att bli särdeles varse detta är min nya mobil (eller nåja, det är mammas gamla... min mor har nämligen en mycket nyare och coolare mobil än jag själv...), som har stegräknare.

Stegräknaren nollställs dagligen vid midnatt och telefonen sparar sedan statistik över resultatet. I söndags försvarade jag mina få steg med att jag tar långa steg - det är faktiskt sant.

Något som inte kan försvaras är att gårdagens resultat uppgick till hela noll steg. Noll. Zero. Inte ett steg. Ok, jag hade inte mobilen med mig när jag gick mellan soffan och TV:n och jag hade den inte heller när jag gick inne på Konsum för att handla (liksom de säkerligen 20-talet steg mellan bilen och matbutiken).

I dag fanns det därför inte annat än att komma iväg på en promenad. Och - jadå, i dag visar stegräknaren på 7 439 steg!

I morgon kan jag ta det lugnt :)

,

Inga kommentarer: