måndag 21 juli 2008

Semesterklädsel

När jag är ledig och är på landet är det tema sunk och slapp som gäller. Jag sover ungefär till 11, går upp och drar på mig utslitna, men ack så sköna, kläder och går ut i solen om vädret tillåter. Smink är förstås inte att tala om, och håret står på ända; lite i stil med Joey Tempest à la 80-tal.

På kvällen kan dagens t-shirt eller linne med fördel även användas som nattsärk - det blir ju mycket smidigare - och sedan ligger jag och skriver dagbok eller läser till långt in på småtimmarna.

När det gäller klädsel, så kunde jag häromdagen trots allt se mig besegrad av min far. Pappa hade hittat ett par jeans, som var alldeles för stora i midjan (de visade sig sedan inte ens tillhöra pappa). Tydligen (eh, eller snarare - jag hoppas) att inget skärp fanns att tillgå, varför pappas utmanar kreativiteten och knyter en kabel runt midjan - voilà!

Äpplet faller uppenbarligen inte långt...

, ,

Inga kommentarer: