fredag 25 juli 2008

Vintagelektyr - "Räck mig handen"

Sent som attan, men måste ju faktiskt dela med mig av dagens utdrag ur vintagelektyren. Denna kväll är temat kontaktannonser, och dessa två är hämtade ur Veckorevyn 1974, respektive Året Runt 1977:

Du, Stockholmsgrabb!
Vill du bli pappa till en liten charmig 2-årig kille? Skriv då till mig, en ensam, lite blyg 22-årig mamma. Du bör vara 22-30 år, barnkär, snäll och hjälpsam, tycka om lugna hemmakvällar, promenader, bilturer mm. Du får gärna skicka med foto.
/Kanske vi tre

Vilken öppningsfras...

En kille på 22 år, ärlig och spritfri söker en flicka på 16-23 år som vill ha en ärlig vän. Jag är lite nervklen och blyg för flickor. Intressen: popmusik, bra filmer, hemmet, resor och djupare diskussioner ibland, mm, ej dans.
/Stockholmstrakten

Jag lider förvisso lite med "Stockholmstrakten", men... tips från coachen:

1) utmåla dig helst inte som "nervklen"
2) om inte det hjälper - börja dricka sprit

, ,

Inga kommentarer: