onsdag 13 augusti 2008

Dagens klant...

A brukar fråga efter "dagens klant"; ungefär som att jag skulle klanta mig varje dag. Det tycker jag nog är en gnutta överdrivet, men - ok, i dag har jag klantat mig lite...

Kände mig energisk efter jobbet och beslöt mig för att gå till gymmet innan hemgång. Eftersom jag var hurtig och tränade även i måndags, så hade jag kvar mina halft om halft svettiga gympakläder i mitt skåp på jobbet (ja, men två gånger kan man faktiskt använda gympakläder: ok, jag byter underkläder men... ja, ok, ska nog släppa det här nu...). Raffsade ihop plaggen, som jag varit duktig nog att hänga upp, och begav mig av.

Väl inne i omklädningsrummet, märker jag att min sportbehå saknas. Jag VET att jag packade ned den ihop med allt annat i min överfulla handväska, min överfulla träningsväska samt i en plastpåse.
Jaja, var bara att köra på den ordinarie bysthållaren, eftersom jag ändå skulle hem direkt efter.

MEN VAR ÄR MIN SPORTBEHÅ???

Någonstans mellan mitt skåp på kontoret och gymmet (vilket är från ena sidan av World Trade Center till den andra...)! Nästintill ombytt blev jag bara trött på allt och trött på mig själv och beslot mig för att strunta i allt och bara gå och träna...

Men vad ska mina kollegor, McKinsey-konsulterna, Exportrådets tjänstemän m.fl. som huserar i WTC säga när de hittar en svettig och solkig behå utanför kontoret (den var faktiskt inte solkig pga ålder, utanför att jag råkat tvätta den med fel färger... vilket är de flesta färger, eftersom behån var vit...)??

Borde jag sätta upp lappar, typ: "HAR DU SETT MIN SPORTBEHÅ? Förlorad i onsdags kväll, men bör finnas någonstans i byggnaden. Hör av dig till... på nr...".

Undrar om någon skulle svara på en sådan lapp...

, , ,


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker helt klart du ska köra på att sätta upp en lapp. Med lite tur så är det nån från McK som hör av sig och då vet man aldrig vad som kan hända. Kanske äntligen får vi tillgång till deras terrass :)