söndag 31 augusti 2008

Lördagen som försvann

Ja, jag vet inte vad som hände. Och nu är det inte ens lördag längre... Nåväl, för att sammanfatta:

* tog mig upp vid 10 (ja, det var ändå inte några större skandaler i fredags, så det var väl ändå rimligt). Iväg till ICA, handlade äpplen och vaniljsås och gick hem och bakade äppelpaj.
* fick sedan besök av moster Gunilla, kusin Katarina, kusin Lise med lillkusin Emilie. Ja, detta fikabesök var förstås anledning till äppelpajbaket... (även om jag själv blev lite imponerad av min husmoderlighet)
* Knappt två timmars duktig powerwalk på Djurgården. För att vara extra nyttig, så körde jag en minuts jogging, nio minuters gång (allt i enlighet med tipsen i min se-bra-ut-naken-bok). När jag kom hem kände jag en viss smärta utmed höfterna och försökte därför konsultera min träningsnörd till kompis TT. Svaret blev - som alla andra sagt till mig den här veckan - att jag är otränad...
* åt två av mina hembakade chokladbollar och drog ut på stan för att köpa födelsedagspresenter till Anna och Sara som hade födelsedagsfest i kväll. Alltid svårt när man ska handla till tvillingar; ska man köpa samma sak eller inte?? Nja, det blev ett mellanting den här gången.
* nu, hemma, efter fest och utgång. Är så trött att jag bara slängde av min klänningen så fort jag kom innanför dörren. Ja, inte för att någon annan ville ha av mig kläderna, utan för att jag vill hoppa i min sköna pyjamas.

Nu är det dags för te och någonting till. Kanske en chokladboll :)

Inga kommentarer: