onsdag 27 augusti 2008

Seriös bakning


Nu börjar jag komma in i husmodersrollen på allvar! Köket ser ut som en hemkunskapssal efter avslutad lektion, men snart står chokladbollarna fint uppradade; redo att frysas in för att finnas tillhands vid tillfälle (såsom vid spontana fikabesökare... vilka brukar vara få... men ifall).

Det som är bra med detta husmodersryck är att mina köksskåp blir inventerade. Bland annat hitade jag mitt dl/msk/tsk-mått i ett av skåpen - fråga mig inte hur det har hamnat där; havregryn med utgångsdatum 2006, samt vaniljsocker anno 2005. Tyvärr innebar de två sista fynden att ett spontanbesök till ICA blev nödvändigt.

Eftersom den här bloggen mer och mer börjar fokusera helt på hälsa, matrecept och träningstips, så borde jag nästan dela med mig av mitt alldeles egna chokladbollsrecept.

Likväl ska jag nu försöka gå och lägga mig i tid (apropå hälsotips), så jag hänvisar till ICA:s hemsida.

, ,

Inga kommentarer: