torsdag 28 augusti 2008

Jag och träning...

... går inte riktigt ihop. Efter att ha haft lite domningar i ena axeln var jag duktig och hälsosam och besökte en sjukgymnast för mina besvär. Jag tänkte mig att det nog skulle bero på överansträngning med tanke på mitt aktiva leverne. Döm om min känsla av kalldusch när sjukgymnasten med präktig stämma förklarade att det var en följd av dålig hållning, brist på träning och svaga muskler.

Men excuse me - jag som helt gått in för ett hälsosamt liv, springer på jobbet, lider av träningsvärk...

Och värre skulle det bli. Med en klump i halsen frågade jag om det kanske kunde vara bra med pilates (jag var fortfarande i förnekelsestadiet och tänkte att jag kanske bara behövde lite mjukare och lugnare träning) för att få till de där små musklerna jag tydligen saknar. "Nja, jag tror du ska vänta med det, tills du har byggt upp dig lite. Man ska inte gå på pilateskurser innan man fått upp en grundnivå, då man inte längre har ont".

Ok, jag förstår. Jag är inte gjord för träning. Jag är inte gjord för österländsk trams. Jag är gjord för att shoppa, festa och sova.

, ,

Inga kommentarer: