söndag 10 augusti 2008

Veckans lördag!

Hemma i Stockholm och hemma efter trevlig utgång med A. Var en hel del problem med att ta mig från Götet och hit. Först glömde jag mitt kort, där min biljettlösa resa fanns registrerad. Efter en något panisk färd från Långåsliden till centralstationen hittade jag slutligen min biljett i den smockfyllda resväskan.

Eftersom Marbe skulle till sin fotbollsträning lite innan tåget skulle avgå, så jag hade gått om tid att spana in shoppingen i Nordstan. I lugn takt började jag sedan åter bege mit till centralstationen, och var i princip i färd med att gå på tåget - då jag insåg att jag hade lämnat ifrån mig min resväska på okänt ställe!

Min första gissning var H&M, där jag ändå hade handlat och troligtvis dumpat väskan. Sprang tillbaka till Nordstan och närmasta H&M... och blev varse att jag gått till fel H&M. Ok, efter bra vägbeskrivning så hittade jag rätt och fann min röda resväska ensam i ett hörn.

Jag, resväskan och all annan packning sprang i ilfart till tågstationen och kom till slut på rätt tåg i rätt tid.

Lite spänning måste det vara.

Nu, hemma efter champagne och utgång med A. Alltid trevligt. Alltid sent. What a coincidence.

Inga kommentarer: