torsdag 28 augusti 2008

Morgonstund...

Som mina vänner stundtals får erfara, så är jag ibland lite försenad (eller, jag kallar mig i stället tidsoptimist - jag tror att jag ska hinna en massa och så helt plötsligt har tiden bara flygit iväg!). Jag har emellertid märkt att jag sätta in turbon under extrema förhållanden.

Ett sådant förhållande uppstod i morse. Jag, som hade seriösa planer på att ta en powerwalk kl 06:30 i morse, vaknade utan klocka (och det är alltid ett dåligt tecken) - den hade troligtvis stängts av i stället för att blivit snoozad - kl 08:30. Med tanke på att jag hade ett möte en bit bort kl 09, kan man väl säga att morgonen fick en ganska stressig, men ack så effektiv start.

Upp med ett ryck, in i duschen, på med kläderna, hjälpligt sminka mig, borsta tänderna... kl 08:40 lämnade jag lägenheten och sprang mot t-banan. Och jag hann.

Det där med tid är onekligen något jag aldrig kommer förstå mig på...

,

Inga kommentarer: