onsdag 24 december 2008

God Jul!

Näst efter All I want for Christmas är Do they know it's Christmas lugnt den starkaste jullåten (ja, eller om man ska vara seriös så ligger väl båda en bra bit efter Jussi Björlings version av O Helga natt...). Strofen jag emellertid hakat upp mig på är "it won't be snow in Africa this Christmas...". Nog för att de på många håll i Afrika har det svårt, men jag betvivlar att det är just frånvaron av snö som är puckeln.

Var till och med inne på att jag också borde tillskrivas en Band Aid; det var fasen ingen snö i Örebro i går kväll! Men - jag får ta tillbaka det, för när julaftonsmorgonen kom hade den karga och leriga synen förvandlats till ett snötäckt landskap.

Så den det är synd om nu är väl A, som är i Florida... there won't be any snow this year in Florida...

Inga kommentarer: