söndag 14 december 2008

Hallonremmar


Jag har alltid varit svag för hallonremmar (eller vad det nu har funnits för smaker) och likt ett barn börjat tjata om dessa remmar, så fort de funnits i närheten. Exempelvis har den traditionella Ölandsresan alltid kommit att involvera remsnask, eftersom torget i Borgholm alltid tycks ha dessa godsaker till försäljning.

Nu har det emellertid varit remtorka under hela hösten, så ingen blev gladare än jag när vi i går upptäckte att det förekom remförsäljning på Kungsträdgårdens julmarknad.

Jodå, tre remmar köpte jag, en till oss var. Detta i syfte att ha en liten energidepå att förbruka framåt småtimmarna.

... men eftersom det inte blev någon utgång i går, så upptäckte jag att remmarna ligger kvar i min väska... Oj, så tråkigt! ;)

Inga kommentarer: