onsdag 10 december 2008

Nobelklänningar

Svårt att hitta bilder på Maddes klänning, men jag gillar det jag ser. Gillar det rosa volangfluffet på axlarna, och om inte jag ser fel, så är hela klänningen i samma rosa tyg och sedan delvis täckt med brun chiffong.

Victorias klänning är verkligen fin (känner mig också rätt cool som faktiskt visste att släpet kallas turnyr; borde informera Aftonbladet och Expressen om den korrekta benämningen... ;)) och Silvias klänning är verkligen tråkig, blek och har för djup urringning.

Någon som det verkar vara ont om bilder på, men som definitivt bär en klänning som sticker ut, är kulturministern Lena Adelsohn-Liljeroth. Skotskrutig och med ena axeln bar - sådant gillar jag (och jag har heller aldrig hävdat att jag alltid föredrar det diskreta modet...)! Skulle vilja se en bätter bild, bara. Får väl plinga på hos Lena i morgon och fråga om jag får titta på skapelsen. Hon bor inte långtifrån jobbet ;)

Kristina Lugn tillhör dem som inte kräver någon kommentar.

Inga kommentarer: