tisdag 30 december 2008

Sjuk :(

Förkylningen går inte över!! Och nu börjar det dessutom kännas i bihålorna... Är det såhär det nya året ska börja? Nåväl, om jag nu inte skulle vara däckad i morgon (vilket faktiskt händer mycket sällan), så kommer de första timmarna av året i alla fall tillbringas på trevlig middag hemma hos E och O.

Jag är ansvarig för att dekorera drinkglasen, samt att hålla i vickningen; två uppdrag jag tror jag kommer kunna hantera. Det som däremot hänger mer i luften är - i vanlig ordning - klädseln... E ska ha långklänning. Långklänning är ju alltid trevligt, men jag har ingen tillgänglig här i Stockholm... Däremot har jag en kort rätt så festlig kort klänning som jag köpte i Singapore. Likväl, förutom att den användes på ambassadens julfest, så bar jag den faktiskt även på nyår. Kan man ha samma klänning två nyår i rad? 2008 har trots allt innehållit övervägande roliga händelser, så det borde ju inte vara att helt på egen hand skapa ett ödesdigert omen.

Å andra sidan lider jag väl inte brist på andra klänningsalternativ heller... jag är nog bara lite sjåpig :)

Provar ändå aktuell klänning på Miranda. Tyvärr är hon för tjock (eller snarare har hon för stora bröst) för att få den på sig, så jag fick nåla fast den (och jag ska leta reda på kamerasladden...)

, ,

Inga kommentarer: