söndag 14 december 2008

Lucia och Afternoon Tea

I dag har varit S:s dag! Hon fyller visserligen år på måndag, men firad kan man bli flera dagar.

Dagen inleddes med afternoon tea på Hotell Diplomat. Förutom goda scones, champagne och annat gott, så förgylldes hela måltiden av ett litet luciatåg. Jag, som känt mig lite missnöjd med att varken ha kommit iväg på någon luciakonsert eller ens masat mig upp i ottan för att titta på TV, blev nästintill tårögd av det stämningsfulla uppträdandet :)

Därefter promenad till Kungsholmen och E, och sedan mer mat och dryck hemma hos E. Där blev vi kvar hela kvällen, och jag är nu hemma, trött och nöjd efter en toppendag.

En lyckad sak är att jag kom ihåg ett par små paketljus som jag köpte i somras. De var så söta att jag var tvungen att köpa dem, men jag insåg samtidigt att de inte skulle komma till nytta förrän till S:s födelsedag nu i december...

Nåväl, den som väntar på något gott... ;)


, ,

Inga kommentarer: