tisdag 30 december 2008

Väskor och smycken

Det får bli förra årets nyårsklänning. Jag var faktiskt nästan på andra sidan jordklotet sist jag använde den, så den får allt hänga med en omgång till.

Då är vi följaktligen inne på nästa problem: accessoarerna. Väska är ju en synnerligen viktig del och kravspecen säger väl främst att den bör vara av mindre storlek. De små väskorna kan inte stå själva uppe på väskhyllan, utan de bor i tryggt förvar i mormors gamla hattask. Efter en stunds funderande har jag till slut sållat ut fyra kandidater (hade såååå gärna velat använda den röda, luddiga julklappsväskan, men färgen fungerar bara inte...): en svart och silvrig som mamma virkade när hon var typ fem år gammal; en mini-Chanel 2.55-rip-off från Max & Co, en äkta vintage-Chanel 2.55 samt en silverclutch som jag en gång i tiden fått med typ InStyle eller liknande.

Knivigt.

Ytterligare ett bekymmer är smycken. Jag är fäst vid att skippa halsband och satsa på örhängen och armband eller liknande i stället. I så fall kan ju mitt exhibitionistiska armband med en massa blaffiga stenar komma väl till pass. Men så har jag också en kristalltatuering som jag köpte i Paris för ett tag sedan och som jag liksom vill använda vid något riktigt festligt tillfälle. Därutöver har jag ett halsband - ursprungligen tillhörande mamma, men numera knyckt av mig - som faktiskt matchar klänningen riktigt bra...

Det är inte lätt jämt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Använde du tatueringen? Annars hade den nog passat bra på en framtia firmafest!! :-)

MiaLotta sa...

Nej, blev inte tatueringen, utan mammas gamla halsband. Kroppskristallerna får helt enkelt vänta till senare - ja, varför inte till en kommande firmafest? :)