måndag 29 december 2008

(nästan) ny lägenhet

Längesedan sist. Förkylning och IKEA-inköp har stått i vägen. Nu är jag dock tillbaka i Stockholm igen och sitter och myser i min tillfixade lägenhet.

Åkte hit med mamma och pappa (och tur var väl det - fick så många fina julklappar att jag aldrig hade tagit mig hem annars) och har köpt ny säng, fixat nya gardiner, rensat garderoben och sorterat alla kläder i nyinköpta lådor, installerat min nya TV och bytt ut en synnerligen ful golvlampa. Allt med mina kära föräldrars hjälp (ja, jag är världens mest opraktiska ingenjör). Två turer till IKEA, besök i ett antal järnhandlar för att hitta rätt skruvar och ett sista-minuten-besök på tippen för att dumpa de utkastade möblerna (porten gick igen precis efter oss...).

Men jag är riktigt nöjd, i synnerhet med guldfjärilen på gardinen :)

Inga kommentarer: