söndag 25 maj 2008

Dumma WC-anka!


Skulle vara nyttig och städa badrummet. Till på köpet skulle jag inviga min nya gula WC-anka (har varit den blåa sorten trogen tidigare).

Korken var förstås barnsäker, vilket jag faktiskt, sedan 20-årsåldern, numera kan hantera. Trots detta var korken omöjlig att få upp. Hur jag än vred och tryckte gick den inte att rubba. Till slut kom den lilla praktiska sidan av mig att en skiftnyckel nog skulle kunna få bukt med fanskapet.

Och mycket riktigt. Med ett stadigt tag vred jag till och flaskan gick att använda. Kände mig nästan som Byggare Bob.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är en polygrip...

MiaLotta sa...

Men vad fasen... erkänn att du ändå är imponerad av mitt praktiskt tekniska tilltag :)

Anonym sa...

Ha ha ha! Jag är impad!

Anonym sa...

Jag är imponerad av att du visste var du hade den (jag vet ju hur du har fått den...)

MiaLotta sa...

Såklart! Mellan nagellacken och smyckena :)

Anonym sa...

Jag tänkte också mobba dig för att det är en poly på bilden, men jag ska nog vara nöjd nog med att du äger en överhuvudtaget.

Jag hade tagit fram slagborren, jag.