lördag 17 maj 2008

Lördagmorgon...

Nej, jag inser att det är lika lite "morgon" som det var "kväll" vid gårdagens inlägg. Men nu råkar jag ändå tycka att ett av livets gjädjeämnen är att sova länge på helgmorgnarna och då klassificeras ibland denna tid som "morgon".

Ett annat av livets glädjeämnen är att fortsätta sjusovarhelgen med en god frukost. Denna punkt är jag emellertid sämre på att uppfylla, i synnerhet som att jag alltid äter frukost på jobbet under veckorna. Det arma utbud mitt skrala kylskåp visade upp den här morgonen var: en möglig ost (alltså inte ost som köpts möglig, utan ost som genomgått mögelprocessen i sällskap med andra bakterier i mitt kylskåp), en pesto (dock inte vit, utan fortfarande grön), en burk med några stackars solisar och en liten utgången lättmjölk.

Hm.

Men så föll min blick på en av det här hushållets få köksmaskiner - mitt röda, fina chilismörgåsjärn, som jag fick av K i somras! Kanon! Det blev minsann grillade mackor med pesto, soltorkade tomater samt riven ost från frysen. Gott!

Inga kommentarer: