lördag 10 maj 2008

Firmafest

Firmafest i går, med pirattema. Min utstyrsel - som bestod av en tröjklänning med ett repskärp (just skärpet var den piratiga delen), ett par kragstövlar (visserligen silverfärgade, men tyckte de ändå de kunde klassificeras som piratiga), samt ett par små örhängen i form av små strassprydda döskallar - tillhörde nog de mer modesta kostymerna, men funkade perfekt för mig.

Folk vad glada och lagom onyktra och såvitt jag såg inträffade inga missöden. Tenn försökte tejpa ihop mig och Big A och Big A tog med sig en "jättegod" kokosnöt från bordsdekorationen, som han försökte få killen på Max att öppna (vilket han inte gjorde), men i övrigt inga prekära situationer.

L, normalt boende i Uppsala, tappade bort sin tillfälliga inhysare, varpå det slutade med att han sov på min soffa. Jag fick bakfylleångestsällskap och kollegorna något att prata om ;)

Inga kommentarer: