onsdag 28 maj 2008

Effektiv dag

Nej, det blir ingen tvättsortering. Jag ska faktiskt gå och lägga mig. Snart.

Sitter bara och reflekterar över att dagen har varit tämligen effektiv. Det började med att jag försov mig; 08:15 slog jag upp mina blå, svor högt och ljudligt och funderade över hur jag skulle kunna hinna till dagens möte kl 09 och ändå hunnit få i mig frukost. Men det är ju i stridens hetta som man prövar sin förmåga. 08:55 snubblade jag in på jobbet, dyblöt i håret, kläderna på trekvart och med något vilt i blicken.

JoLi tittade pilemariskt på mig och frågade var jag hade träningskläderna. "Alltså, jag är förkyld och bör inte träna i dag", försökte jag kraxa fram, halvvägs på väg till köket och kaffet. Med tanke på min röst i kväll, så stämde nog min nödlögn mer än jag anade.

Det blev följaktligen ingen träning. Men likväl fick jag en massa annat gjort. Därför anser jag nog att jag nu, 23:42, kan stänga igen butiken. Godnatt!

Inga kommentarer: