tisdag 27 maj 2008

Sladdmysteriet

Den senaste tiden har jag påfrestat min omgivning genom att gnälla över borttappade sladdar. Dessa utgörs av sladden mellan datorn och mobilen, sladden mellan datorn och kameran, samt sladden mellan datorn och iPoden, tillika iPodladdare.

För någon vecka sedan hittade jag faktiskt mobilsladden och kunde därmed fylla den blogg med bilder, utan blåtandsöverföring. Glad över att funnit en av de saknade fortsatte jag mitt letande.

Döm om min lycka när jag i går sedan fick syn på kamerasladden! Jojo, nu hade jag nästan löst gåtan med sladdarnas motsvarighet till universums svarta hål.

Mitt glädjerus höll i sig ända till jag skulle få in åbäket i kameran - stort omöjligt. Följaktligen var det inte min kamerasladd jag hittat. Troligtvis någon annans sladd, vilken jag i god tro någon gång stoppat på mig.

Mysteriet är ännu inte löst. Och iPod-eländet är fortfarande stendöd av urladdning...

Inga kommentarer: