tisdag 3 februari 2009

Arbetsförmedlingens yrkestest

Arbetsförmedlingens yrkestest har jag inte rapporterat om!

Jodå, letade upp testet (utan navigeringskurs) på AF:s hemsida och började svara på de första 184 frågorna. Nog för att det var ett synnerligen gediget test, men jag kan ju ändå tycka att frågorna var väl specifika. Som exempel kan nämnas:

Är du intresserad av att konstruera apparater för vattenrening?
Är du intresserad av att svetsa ihop föremål av metall?
Är du intresserad av att bygga bastu efter ritningar?
Är du intresserad av att ta emot beställningar i en taxiväxel?
Är du intresserad av att arbeta som t-baneförare?

Frågorna skulle besvaras enligt: Inte alls; En aning; Ganska; Mycket.

Resultatet var något överraskande. Bland yrkesförslagen enligt min intresseprofil ska jag satsa på att bli turistvärdinna eller meteorolog. Nog för att det var någon fråga om att boka hotell, men där vill jag minnas att jag svarade "Inte alls". Angående meterologförslaget, så svarade jag nog att jag var intresserad av att analysera och dra slutsatser, men slutsatsen känns ändå en aning långsökt...

Nåväl, ibland lär man sig nya saker om sig själv.

Inga kommentarer: