måndag 23 februari 2009

Klänningar, klänningar...

Jo, fina klänningar fanns det gott om på Oscarsgalan ändå, trots färgen. Som sagt, jag hade ju föredragit den i färg, men gillar ändå Anne Hathaways klänning; hela hon är ju som en docka! Penelope Cruzs kreation hade emellertid inte klarat sig ens med lite färg. Det såg ut som hon - i likhet med Sarah Jessica Parker - hade grävt fram en brudklänningsmarräng från 80-talet. I Parkers fall låg dock fokus på hennes bröst, som när som helst såg ut att trilla ut... Nicole Kidman, som alltid brukar vara så fin, hade också hittat något urtvättat som dessutom var prytt med en massa tussar (påskfjädrar??). Men annars gillar jag Kidman; hon är liksom lika blek som jag.

Likväl, alla dissade inte färg. Natalie Portman lyste upp i sin lila klänning och Heidi Klum satsade på rött, precis som förra året. Jag gillar färg och assymetri, men i Klums fall blev det nästan för mycket oreda; det påminner mer om ett tygstycke som lite hipp som happ satts ihop med säkerhetsnålar... Nej, då var Virginia Madsens kreation åtminstone färdigsydd.

Jennifer Aniston fick tydligen på arrangörernas uppmaning ta sig in bakvägen, för att undvika catfight mellan henne och Angelina Jolie. Ja, om Jennifer bara hade lite bättre hållning och roligare frisyr, så hade hon lugnt överglänst Jolie den här kvällen. Angelina Jolie verkar ha börjat strunta helt i vad hon har på sig på galorna nu för tiden. Men hon är ju å andra sidan sexbarnsmamma och då har man inte tid med sådana där ytliga saker. Fråga Linda Skugge.

Kate Winslet var fin, men inte mer än så; Marisa Tomei var strået vassare och Melissa Leo bar det fulaste jag någonsin sett. Tilda Swinton såg rätt cool ut. Tilda Swinton har ju sin egen stil, men förra året såg det verkligen ut som hon klätt sig i ett svart madrassöverdrag i plysch... Mycket bättre i år!

Och om jag blir bjuden på Oscarsgalan när jag är 85 år, så ska jag klä mig som Eva Marie Saint gjorde i natt.

Så har jag lekt modeblogg igen! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill du läsa mer om Oscarsgalan?
Skandalerna, värsta outfiten och mesta snackisarna?
Missa inte www.svenskdam.se