onsdag 25 februari 2009

Gå in skor


Jag är inte pigg i dag. Ingen träning och framför allt ingen lunch med A! :( I morgon är det nya tag i stället.

När jag ändå varit hemma större delen av dagen, så kom jag på att jag borde ge mina ormskinnsmönstrade Fornarinaskor en ny chans. Jag gillar dem sååååå mycket, men de är helt enkelt inte väl uppbyggda; all tyngd ligger på tårna och med den konstruktionen är det inte roligt med decimeterklackar... Övervägde ett tag att låta pappa sälja dem på Tradera (han har tydligen helt gått in för detta och säljer all möjlig skit - till mammas stora glädje), men K förbjöd mig... Ja, så antingen lyckas jag vänja mina tåssingar vid lite lidande, eller så får de stå och se snygga ut i mitt sko- och väskshowroom (det vill säga, min skor- och väskhylla...).

Pappa har faktiskt sålt ett par icke-fot-vänliga skor åt mig. Mina älskade DKNY-skor med kilklack gick för en tjugondel av ursprungspriset... menmen, bättre än ingenting alls (och framför allt bättre än att tvingas gå i fotriktiga skor med hålfotsinlägg resten av livet...).

Men ormisarna får en chans. Matchar mysbyxorna... sådär...

, , ,

Inga kommentarer: