fredag 27 februari 2009

Påskpynt


Äntligen! Jag har fått tag på röda påskfjädrar till mitt röda fönster (eller i alla fall fönstret med röda saker i...). Jag letade överallt, men möttes ständigt av beskedet: "nej, det är ju alldeles för tidigt, och röda... nej, det tror jag inte ens vi tar in". Blev så sur att jag snudd på var beredd att köpa en röd boa och girlera i påskriset.

Ja, det kanske är tidigt, men 1) fastlagssöndagen har varit, vi har i alla fall kommit till "däremellan kommer fasta" och 2) jag är bortrest hela påskveckan, så jag måste börja pynta tidigt.

Likväl, världens gulligaste blomsterdam, på blomsteraffären vid Hornstull, sa att hon självklart kunde beställa röda fjädrar till mig (hon bjöd för övrigt in kunden före mig på fika, medan blomsterdamen färdigställde en bukett åt kunden - snacka om service!).

Jag kunde inte hålla mig från att köpa två rosa fjädrar, men i övrigt är påskriset med rött tema placerat i det röda fönstret :)


, ,

Inga kommentarer: