söndag 1 februari 2009

Söndagsmorgon i Oscarskyrkan

Oj, vad jag har varit en god människa i dag. Jag har varit i Oscarskyrkan och sjungit med kören. Det är verkligen fantastiskt roligt att sjunga; måste se till att göra det mer regelbundet.

Det som inte är lite fantastiskt roligt är en söndagsmorgon stiga upp i ottan för att glad och uppsjungen vara på plats i kyrkan. Ja, eftersom tider - i synnerhet på morgnarna - inte är min starka sida, hade jag förstås bråttom som tusan. Steg upp alldeles för sent och sprang runt och försökte trycka i mig frukost, få på mig svart långkjol samt plocka ihop noterna.

Det gick sådär.

Väl framme vid kyrkan upptäckte jag att noterna blivit kvar hemma och att jag hade en maska, modell större, på strumbyxorna... Svor högt - mindre lämpligt kanske, med tanke på omständigheterna - men gick sedan in och anslöt till kören.

Det tar på krafterna att upprätthålla bilden av mitt fromma jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh vad mysigt att sjunga i kören!! Älskade även Söndagmornarna - ja när man väl var på plats dvs. Och akta dig så du inte får ta över min roll som körens partyprincessa!