tisdag 17 februari 2009

Spenatsoppa en masse


Jag är i färd med att laga spenatsoppa till ett helt kompani. Jag tycker själv det är grymt ambitiöst att jag faktiskt lagar soppa (och liksom inte köper Keldas färdiga...), men visst - lite fuskar jag genom att utgå från färdigstuvad spenat.

Fördelen med Findus frysta spenatstuvning är att den är fryst i form av små pellets. På så vis kan man enkelt tina lagom mängd stuvning, genom att ta tina lämpligt antal pellets.

Om det beror på att min spenatpåse trängts med tio stycken Ben&Jerryspaket, eller bara ren och skär otur, kan vi låta vara osagt, men inte var det några pellets i påsen. För att vara korrekt, det gick knappt att få loss plasten från det deformerade gröna kylblock till spenatstuvning.

Efter att med våld försökt att stycka eländet, och i samma veva stänkt spenat över halva köket, gav jag upp. Slängde hela skiten i stekpannan.

Det kommer bli spenatsoppa hela veckan...

Inga kommentarer: