måndag 2 februari 2009

Försenad julklapp

Tack Marbe! I dag fick jag en kompletterande del till julklappen från Marbe. Ja, det är ju så, att jag ibland tappar bort mina vantar. För att hantera problemet fick jag därför ett par extrahandskar samt en tillhörande lila krok för att fästa handskarna i handväskan.

Marbes ursprungliga idé hade emellertid varit att skaffa sådana där små clips att fästa i jackärmen, som barn har. Om jag förstod det hela rätt, så hade det enda hjälpmedlet på marknaden varit ett snöre, där vantarna fästs i ändarna och som sedan träs genom båda ärmarna (eh, klockren beskrivning...). Av någon anledning hade det varit brist på den varianten i min storlek.

Likväl - nu har jag fått mina vantclips (190 rubel - prislappen var kvar - ett bra pris för något som hittills hade kunnat bespara mig närmare en tusenlapp) och kan se fram emot en ny fas i livet.

Det är dock lite svårt att fästa dem i en pälskantad ärm. Är det verkligen så att producenterna är så trångsynta att de utgått från att vantclipsens målgrupp endast utgörs av personer i bävernylonsoverall??

Inga kommentarer: