onsdag 18 februari 2009

Hälsosam

Jag är helt slut. Om jag i går klagade på att danspasset inte var alltför ansträngande så kan jag meddela att dagens muskelpass kompenserade mer än väl!

Med tunga steg traskade jag hem och bestämde mig för att det minsann varken skulle bli spenatsoppa eller annat hemmalagat i dag. Min mage längtade efter mackor och nyponsoppa. När jag så stod inne på ICA så påmindes jag om att det i min träningsbok står att nyponsoppa näringsmässigt är ungefär lika med ett paket socker utspätt med vatten.

Ja, så mitt hälsomedvetna jag skippade helt enkelt nyponsoppan till förmån för en kopp havrevälling (jaja, men det är faktiskt välling för vuxna! Jag ska starta en stödförening för oss över tre år som gillar välling). Rätt nyttigt för att vara snabbmat :)

Inga kommentarer: