fredag 20 juni 2008

Brödbekymmer

... ja, men även om jag har fixat allt inför morgondagen, sitter jag ändå bara uppe och segar. Sent som vanligt. Men nu har jag ju förvisso inte samma tidsschema som vanliga dagar. Kl 11 ska jag infinna mig hos Carl en bit härifrån, för att sedan bli upphämtad.

Innan vi når Grisslinge och den planerade midsommarfesten, så har jag och tre av pojkarna fått det delikata uppdraget att köpa med oss "färskt bröd". En synnerligen trivial uppgift, kan tyckas, men - inte då!

De senaste dagarna har det fullständigt drällt in mejl om frågor och diskussioner huruvida det skulle vara limpor, bullar eller baguetter; vad som egentligen avsågs med "färskt" bröd; hur mycket som skulle inköpas; att "två civilingenjörer, en jurist och en tjej väl skulle kunna klara det här"; varpå jag - "tjejen" - var tvungen att gå in på ett sidospår i diskussionen; för att sedan avsluta knorren med att fundera på var detta fantastiska bröd skulle inhandlas.

Hittills har det varit fler frågor än svar. Men det löser sig nog i morgon; en civilingenjör och tre pojkar ska nog kunna ordna det ;)

Inga kommentarer: