måndag 9 juni 2008

Kvällen börjar bli sen

Måste lägga mig tidigare i kväll; sena sejourer fungerar inte i längden. Som sagt, klädångesten är närvarande, men lösningen börjar utkristallisera sig. A kom med det förvirrande förslaget svart tyllklänning, vilket utökade finalomgången till tre outfits i stället för två.

Är fortfarande lite tveksam till tyllklänningen - ihop med mitt blonda krullskruvar kan det lätt bli lite "Carrie-wannabe" över det hela.

Nåväl, efter att ha provat och testat och provat igen, så är det nog ändå tyllklänningen som tar hem spelet. Om det anses vara "citychict" vet jag inte, men jag går på I:s linje: "Slå på stort, det är inte så ofta vi får gå på filmpremiär".

Kvällens enda smakråd, dvs mina vänner för tillfället närvarande på msn, var ett gäng synnerligen ointresserade killkompisar, vars åsikter varierade emellan: "vet inte" samt "ingen av dem". Klockrent. Det enda de kunde får ur sig var att jag skulle missa Sveriges första match.

Match?? Är det sport vi talar om??

Inga kommentarer: