fredag 20 juni 2008

Packad och klar


Nu är jag så gott som packad och klar inför morgondagens midsommarfirande. Handduk och sängkläder är ju det träligaste att få ned, men tack vare mina friluftande nära och kära, så har jag en otroligt lätt och snabbtorkande handduk, en liten sovsäck och en liten reskudde.
Om det inte vore för att jag har med mig en massa kläder, skor, pälsponcho (ja, men det kanske blir kallt!!) och annat oumbärligt, så skulle jag nog ha kunnat imponera på mina manliga färdkamrater i morgon.

Klädseln är fastställd; klänning i guldbeiget och svart spets - på midsommar SKA man ha klänning. Till det ormmönstrade ballerinor (både TT och mamma förbjöd mig att försöka åka ut till landet i högklackat... så förutom ballerinorna har jag också med mig mina leopardmönstrade justcavalli-sneakers - sportigt värre!), vilket jag först var en aning tveksam till. Jag gillar att färgmatcha - hur ute det än må vara - men börjar gilla att bryta av mer och mer. Mönstermatchning, däremot, är fortfarande lite skrämmande.

Men i det här fallet fanns det inte så många andra platta alternativ, och ska man se på "trendfaktorn", så var det faktiskt en salig blandning av mönster i så gott som varenda outfit i Sex&theCity-filmen... Och då måste det väl vara coolt? Eller?

Inga kommentarer: